vrijdag 24 augustus 2018

Over kersen en libellen


Ergens eind maart doken er "nieuwe collectie"-berichten op.
Van een mysterieuze nieuwe designer: Cherry Designs.
Wacht eens ... Cherry Designs van de  Blueberry Bag die ik maakte op een workshop? Inderdaad!

Ik was onmiddellijk verliefd op de libellenprints: Dragonfly op tricot en Dragonflight op katoen.
Rose gold glitter? Dat ging ik hier zeker verkocht krijgen aan mijn dochter. Het productieproces liep vertraging op, maar dat schrijven we toe aan kinderziektes. Volgende keer gaat dat zeker al beter. Komt er een volgende keer, Stephanie?

Uiteindelijk werd het eind juli: Ik sprong in mijn auto om naar Schellebelle te rijden op de lanceringsdatum. Ik scoorde van beide libellenprintjes een lap. Het zou een rimpelrok worden en een nog niet nader gedefinieerd T-shirt. Bijpassende glitterelastiek vonden we ook bij Van Leuven.



Het T-shirt was een moeilijke bevalling.
Dochterlief wilde een T-shirt maar niet met van die "mouwen".
Na veel vragen bleek ze een aansluitend model zonder mouwen te willen. Het dichtste dat ik in de buurt vond, was het bovenstuk van haar Emmaline maxi. Dus even wat meten en tekenen en we konden beginnen.

Ik durfde mijn probeersel niet aan in de mooie stof, dus eerst een testje in een witte tricot die ik kocht als voering.

Ik maakte:
een marcelleke :-)

Maar het past en dochterlief draagt het graag.
Op de foto in combinatie met haar Tess-short, dus eigenlijk is dat een volledige Bella Sunshine Designs outfit.

Tijd voor het echte werk!
Ik knipte het marcelleke in Dragonfly en kreeg een iets kleiner exemplaar. Blijkbaar had de witte stof toch ietsje meer rek.
Maar alweer geen ramp: dochterlief draagt het even graag.

De rimpelrok leverde minder problemen op. Ik volgde opnieuw de werkwijze die ik al eerder beschreef. De combinatie "Marcelleke-rimpelrok" lijkt het een beetje op een kleedje. Er is een licht kleurverschil tussen de tricot en de katoen, maar met de elastiek ertussen stoort dat helemaal niet. Met het restje elastiek van 7cm en een sliertje van de tricot, fabriceerde ik een haarbandje om de outfit helemaal af te maken. Ik vind het alvast geslaagd:


Het einde van de zomer komt langzaam dichterbij maar gelukkig vonden we in de kast een bijpassend gilet (JBC). Dan is de outfit ineens bruikbaar als het wat kouder wordt. Ik vond ondertussen zelfs matchende broekkousen in de kast! Maar ik heb het dochterlief bespaard om die in de zomer even aan te trekken ;-)


Alvast een mooie outfit voor het nieuwe schooljaar. Op naar het volgende project ...

Ik lees graag wat jullie ervan vinden!

Je kan me nog altijd volgen op Facebook, Instagram of via Bloglovin. 
Gebruik de knopjes bovenaan rechts om je in te schrijven.


3 opmerkingen:

Juffrouw Kersjes zei

Oh, die outfit is zó geslaagd!! Daar gaat ze nog lang van kunnen genieten!

Nathalie V zei

Dank u voor het ontwerp van de stoffen !

Unknown zei

Weer zo mooi werk!

Een reactie posten