vrijdag 31 augustus 2018

Restjesverwerking voor kleine meisjes


Ik vond deze paaskonijntjes in mijn restjesbak.
Een heel klein stukje, maar ideaal voor een groot liefhebber van "konijntjes". Mijn nichtje kreeg een rokje cadeau voor haar tweede verjaardag. Daarvoor heb je niet veel stof nodig. 

Haar mama toonde het stofje en hield het tegen haar buikje.
"Zal tante Nathalie hier een rokje mee maken?".
Ze keek eerst even twijfelend en zei toen met overtuiging: "Aandoen". Ze gelooft duidelijk dat ik kan toveren. Hokus pokus: rokje. Zo snel gaat het nu ook weer niet!
Ik mat haar op en nam een passend rokje mee. Dat laatste leverde me een boze blik op van de kleine madam.  Ze zei alleen: "Mijn!!!" 
Ze kunnen toch zo heerlijk duidelijk zijn, die kleuters. 

Ik ben gewend om "net" iets grotere maten te maken. "This can't be right" schoot een paar keer door mijn hoofd. Maar dat rokje uit de winkel was even klein, dus moest het wel kloppen.

Ik vind het resultaat alvast geweldig schattig!



Er was nog een klein beetje stof over: net genoeg voor een An-tasje.



We verborgen een klein pluchen konijntje en enkele Duplo exemplaren.
Toen ze het tasje opende, krijg het pluizige exemplaar dadelijk een dikke knuffel.

Mission accomplished!

patronen: rimpelrok (zoals hier beschreven)
                An-tasje (Jace Did It)
stof: Springtime Rabbits van Makower (Naaikorfje in 2014)

1 opmerking:

Woohoo zei

heel schattig stofje en ideaal voor kleine,schattige projectjes zoals deze!

Een reactie posten