woensdag 21 december 2016

Prinsessencape voor de jarige : Gotta use them all nr. 1

Ken jij ook die drang?
die drang ... 
om een splinternieuw patroon te kopen?

Zo eentje waar je prachtige voorbeelden van ziet voorbijdrijven in blogland.
Om nog maar te zwijgen van de extra large versie van die drang bij het lanceren van een nieuw boek of tijdschrift ... en over stof gaan we het helemaal niet hebben ;-)

Ik vind het nu toch wel welletjes geweest. De stapel boeken en patronen waar ik nog nooit iets mee deed, begint echt belachelijk groot te worden. Dus is het tijd voor een nieuw initiatief: Ik gaan ze gewoon echt gebruiken! Bij deze lanceer ik een uitdaging voor mezelf.
Niemand houdt jullie tegen om mee te doen.
Met de Pickachu's en veelkleurige vriendjes die mijn kinderen zo leuk vinden, was de titel snel gekozen: 


Mijn eerste project voor de schop-onder-je-kont uitdaging:

Een cape uit één van de eerste boeken die ik kocht: de cape uit Stof-voor-Durf-Het-Zelvers. 
Ik had het mijn prinsesje al lang beloofd. Voor haar verjaardag haalde ik de glitterstofjes boven. 
Een donkerblauwe cape voor bij haar lichtblauw Ileana-jurkje (Dat was haar verjaardagsjurk van vorig jaar ... ja, zo lang duurde het dus). 

De donkerblauwe velours de panne kochten we een eeuwigheid geleden. In de "blinkende bak" lag nog iets wat als voering kon dienen. Een glimmend stofje met geborduurde bloemetjes.

Tussen donkerblauwe en grijze deel mocht er wel een streepje wit. Het werd een allegaartje van linten en paspels uit de voorraad: pomponnetjes, boogjes en een paspel.

Alles wat een (niet meer zo) kleine meid graag ziet dus.


Er is maar een kleine kink in de kabel op haar verjaardagsfeestje:
ze draagt hem het liefst binnenstebuiten ;-)


Als je wil meedoen aan de uitdaging, mag je het logo gewoon van deze pagina kopiëren.
Laat vooral een reactie achter, zodat ik jullie maaksels ook kan bewonderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten