maandag 11 maart 2019

Overdreven cadeauverpakking?

Ik kocht een cadeaukaartje voor de verjaardag van mijn schoonzus.
Ik dacht dat een verpakking in stof wel leuk kon zijn. Misschien een Tilly? 
Daarin zie je zo een cadeaukaart eigenlijk niet zitten: geen goed idee dus.
Toen kreeg ik het zotte idee om een portemonnee te maken. Ik herinnerde me vaag een tutorial die ik eens kruiste op pinterest. De "Wallet" van de blog van Confessions of a Fabricaholic:  mooi en met bankkaartvakjes. Perfect!

Ik haalde de katoenen restjes uit de kast en ziedaar: konijntjes!
De schoonzus is nogal gek op die beestjes, dus dat zou het worden!



Ik gebruikte Decovil light als versteviging van het sluitingsflapje en de binnenzijde. De buitenkant kreeg een dun laagje volumevlies om het knuffelgehalte een beetje te verhogen.
Het was geen evidentie om door al de lagen te stikken. Op sommige plaatsen zit je met een stuk of tien laagjes op elkaar. Dat is nogal veel voor de motor van mijn machine. Handmatig draaien op de dikste delen  dan maar. 

Het resultaat is niet geweldig wat afwerking betreft, maar goed genoeg als cadeauverpakking.
Ik betwijfel ten zeerste dat schoonzusje dit effectief als portemonnee zal gebruiken, maar misschien belandt ze wel in het winkeltje van haar zoontje. Als het maar dient ;-)

 

Ik ben eigenlijk wel blij met het projectje: weer een nieuw patroontje geprobeerd en een rits eens op een andere manier geïnstalleerd. Dat had jouw getraind oog wel opgemerkt, niet? Een 'blinde' rits? Blind kan je dat niet noemen. De handleiding heeft het ook niet over een blinde rits, maar ik had alleen blinde exemplaren in huis. Daarom zit die 'onzichtbare' rits daar heel zichtbaar te wezen.

En het leukste: weer een restje verwerkt! Met dit maaksel erbij zijn er dit jaar al 16 projectjes van onder de machine gerold. 't Zijn allemaal kleine dingen: onderbroeken, hemdjes en nu ook een portemonnee. Al 3 patronen die ik de eerste keer gebruikte. Maar samen toch goed voor meer dan 2 meter als ik nieuwe stof had gebruikt: flink he!

Voor wie het zelf wil gaan proberen: 1 inch is 2,54 cm.
Even omrekenen en je moet enkel nog met rechthoeken werken.
De handleiding is in het Engels met duidelijke foto's.
Dat zou bij iedereen moeten lukken he ...




1 opmerking:

Just Delphine zei

Als originaliteit voor cadeauverpakking kan dit tellen. Leuk gevonden

Een reactie posten