donderdag 21 februari 2019

Nog meer ondergoed? Sewalong!


An liet een ballonnetje op bij Naaien met pdfpatronen: of we het zagen zitten om en sewalong te doen met de ondergoedpatroontje van Bella Sunshine Designs? De respons was redelijk duidelijk: Sewalong it is! Je kan nog tot zaterdag jouw versie in de groep gooien om kans te maken op een BSD patroontje. En volgende week kan je het nog eens overdoen in het Engels bij Bella Sunshine Designs Sewalongs. Dat valt handig samen met een week verjaardagskorting van 40% op de hele website  vanaf 22 februari ;-)

Ik maakte braaf fotootjes tijdens het naaien van mijn ondertussen 3e lading ondergoed. Mijn restjesbak zit nog vol mogelijkheden!


Een overzichtje van mijn week:

Dag 1 en 2: de voorbereiding.

Bij het printen en plakken van het patroon kon ik valsspelen. Ik had immers al een patroon voor mijn dochter uit de test. Ik printte het patroon voor het BHtopje ook, want dat testte ik nog niet. Dochterlief was niet enthousiast, maar er komt niet veel stof aan te pas. Ideaal voor het couponnetje dat ik gekozen had. Ik kreeg de onderdelen van een hipster, een hemdje en een BH-topje uit een half metertje tricot. Een tweede hipster kreeg een effen zwarte achterkant.


De vouwelastiekjes vond ik bij Veritas. Weliswaar tegen een belachelijke prijs. Je betaalt er maar even €4,25 voor een pakketje met 2m. Dat is meer dan het dubbele van wat ik bij Stoffen Van Leuven betaalde (en dan durf ik niet eens zoeken hoeveel duurder het is dan Aliexpress enz). Bij Lelastof kan je dat nog heel wat goedkoper vinden in de uitverkoop van de webshop. Er zijn ook nog enkele leuke couponnetjes te vinden. De panda's vond ik er deze zomer.

Dag 3 en 4: Primrose Panties.

Er zijn 2 fases waarbij je even moet opletten in het assembleren van de onderbroek. Ik maakte er fotootjes van: de burrito-rol en het verdelen van de elastiek/bandjes over de beenopening.


Mijn stofrolletje is een magere poging tot uitleg. An deed nog beter: een filmpje! Helemaal in het Antwerps en duidelijker dan tekeningen!

Het verdelen van bandjes of elastiek over een opening is een vraag die ik dikwijls zie terugkomen in faceboekgroepen. Ook daar even een fotootje dus *of twee*.


De linkse foto toont de verdeling in 4. Het is NIET de bedoeling om de slip mooi plat te leggen en dan een speldje in de onderkant te prikken. De lengte aan de voorkant en achterkant is immers niet hetzelfde. De rechtse foto toont hoe je het voor- en achterpand op legt om wel het midden van het gat te bepalen. Je brengt de rand van voorpand en rugpand mooi op elkaar en prikt dan een speldje. Let op dat je de stof niet uitrekt.

Dag 5 en 6 Coraline Cami.

Het hemdje zonder BH is supergemakkelijk te maken. Eigenlijk zijn er maar 2 delen aan elkaar te stikken. Vouwelastiek erbij, zomen en je bent klaar.
Het BHtopje was iets moeilijker. Ik had namelijk de juiste elastiek niet in huis voor de onderkant. Ik nam iets uit de kast dat niet bepaald dezelfde rekbaarheid had als de omschreven elastiek. Het resultaat is dan ook niet helemaal super. De elastiek die ik gebruikte springt niet genoeg terug. Dochterlief probeerde het topje en keurde het onmiddellijk af. Het past eigenlijk wel, maar ze is nog niet klaar voor "grotemeisjesondergoed". Ik laat het in haar kast liggen om haar aan het idee te laten wennen. En als ze er klaar voor is proberen we deftige elastiek ;-)



De kast van dochterlief is helemaal aangevuld. Bij de BSD sewalong is het mijn beurt!

Tijdens deze sewalong verschenen er heel wat mooie exemplaren in de groep. De exemplaren van An, Marieke en Linda kan je ook op hun blogs bewonderen.







3 opmerkingen:

MaMarieke zei

Wat heb je een mooi overzicht gemaakt en super ondergoed! Slim van je om volgende week voor jezelf mee te doen... Ik deed dat ook deze week gelijk al.

Just Delphine zei

wat een mooi overzichtje. Ik ben benieuwd naar je resultaten volgende week

Woohoo zei

Ik kocht die dure ook bij Veritas. Schandalig eigenlijk eh... Ik maakte alleen nog maar ondergoed voor mezelf, maar dat zit ook heerlijk!

Een reactie posten