zaterdag 18 augustus 2018

Zomerse Reigers

Patricia lanceerde een leuk initiatief tijdens haar Summer Of Sofilantjes-week: SOS destash.

Ik heb niet mijn hele voorraad ondersteboven gehaald, maar ging wel eens door de tricot om te zien welk projecten ik op de lange baan schoof. En ja hoor, daar zat ook iets bij dat een leuk Sofilantjesstuk kon worden: de See You At Six Reigers.

Ik kocht de stof bij de lancering met een vaag plan om een sweater/hoodie te maken voor dochterlief. Voeg daarbij de populariteit van haar Cicero  en de keuze was snel gemaakt.
Die lap moest eraan geloven.

Ik kon het patroon van de Tracks-Cicero gewoon overnemen. Het is zalig als je het plakken en knippen van het patroon kan overslaan en dadelijk de stof kan pakken. Ik vond zelfs alle fournituren in mijn voorraad.



Tot de rits roet in het eten gooide. Zoonlief heeft een rits met 2 trekkers in zijn Cicero, dus dat moest zij ook hebben. Ik had er een rits met 2 trekkers in huis, maar het was een niet deelbaar exemplaar. Het zou hilarische taferelen opleveren als ik die gebruikt had. Na een bezoekje aan de winkel konden we er wel in vliegen. Er kwam wat gerief van de man des huizes aan te pas om de rits in te korten, maar het lukte :-)




Ik voegde nog een leuk detail voor mezelf toe, helemaal in het thema van stashbusting. Ik stak een klein restje van een Bambiblauw paneeltje in de zakken. Niemand die het ziet, maar ik ben blij met mijn verwerkt restje.
I know, I'm crazy!


Duimgaten passen zo goed bij dit patroon, dat ik ze opnieuw toevoegde.
Deze Cicero werd alvast speelproof bevonden!



Cicero werd hier ondertussen voor de 3e keer gemaakt. Het heeft zijn nut dus bewezen :-)
Voor meisjes en voor jongens: klik dat spul in je winkelmandje!






4 opmerkingen:

Unknown zei

prachtexemplaar!
Nu wil ik er ook eentje maken :)

Nathalie V zei

Dank je wel! Voor het compliment en voor de organisatie van de SOS destash-week. Anders lag deze prachtige stof nog in mijn kast ;-)

Woohoo zei

Hele leuke!

Just Delphine zei

Echt een leuke geworden, gaat ze nog veel plezier aan hebben

Een reactie posten