zondag 20 mei 2018

Ready for Summer? Zomerse shortjes

Ik vond Bella Sunshine Designs leuk vanaf het eerste patroon dat ik maakte (Sahara). Maar sinds ik voor hen mag testen, is de liefde alleen gegroeid. Als ik dus een oproep zie om nieuwe stukken te naaien voor een promotie, probeer ik dat in mijn schema te plaatsen. Met een fulltime job lukt dat niet dikwijls, maar de oproep voor Tess Tulip Shorts was perfect getimed in een verlengd weekend. 

edit: de kortingsactie is afgelopen.
Lees verder of scroll naar het einde om de details en code te pakken te krijgen ;-)


Ik had nog nooit een short gemaakt. Mijn dochter vindt namelijk alles wat lijkt op een broek niet leuk. Broeken zijn voor jongens en zij heeft veel liever jurkjes. Je kan het haar niet kwalijk nemen: jurkjes zijn zoooo leuk!
Ik dacht dus dat ze neen zou zeggen op de shorts, maar kijk eens aan: ze gaf me toelating om mee te testen.
Inderdaad, als het op testen aankomt, is de dochter de baas. Als ik probeer haar in iets wat ze niet leuk vindt te wurmen, kan er namelijk geen deftige foto genomen worden.

Het naaien van  de Tess Tulip Shorts gaat snel. De instructies zijn zo duidelijk dat je niet hoeft na te denken over wat je doet. De enige uitzondering is het aanbrengen van het lintje / paspel/ kantje. Er zijn veel verschillende soorten lintjes die je op verschillende manieren moet aanbrengen. Dat staat dus niet gedetailleerd uitgelegd in de instructies. Maar er staat wel wanneer je het moet doen. En het kan ook perfect zonder lintjes.

De Tess Tulip Shorts bestaan in een lange en korte versie, telkens met of zonder zakken.

De eerste poging is het blauwe exemplaar. Met een overschotje van deze Jaanu jurk kon ik nog ruim de lange versie met zakken tekenen. Ik maakte een 8y op basis van de heupmaat en moest niks aanpassen aan het patroon. De enige aanpassing was de elastiek ietsje korter knippen op maat van een 7y.

Dat het shortje geen rits heeft en supersnel aan en uit kan, is een groot pluspunt voor mijn dochter. De elastiek zit enkel in de achterkant van de heupband, dus blijft de voorkant lekker strak zitten. Hij past echt perfect!

De stof is er eentje van Timeless Treasures: Tonal Fern (Royal Blue) uit de Suffolk collectie van Chong-A Hwang.
Ik kocht een stuk op het stoffenspektakel en later een extra stuk bij Modecoupon. Maar dat is ondertussen ook al bijna een jaar geleden, dus ik vrees dat de stof niet meer zo vlot te vinden is.



Voor de lintjes en paspel ging ik neuzen bij Stoffen Van Leuven. Ik vond een dikke gouden paspel die perfect past bij de metallic gouden streepjes in de stof. Het nadeel is wel dat de metallic draad in de paspel nogal krabt aan de binnenkant. Dat zal ik dus nog moeten afdekken met een biasbandje of zoiets. Dit was mijn eerste exemplaar dus, mag ik het meetellen voor mijn GUTA challenge.

Het tweede exemplaar werd een kort versie (ook met zakken).

Ook hier kwam ik toe met een lap stof uit de restjesbak. Ik kocht de kikkertjes (Timeless Treasures) voor een lunchtas en gebruikte toen maar de helft van mijn metertje. Flink he! 2 shortjes en geen stof gekocht! Zijn er nog mensen die dringend wat katoen moeten verwerken? #stashbusting

Voor de zakken gebruikte ik een ander restje. De laatste kikkers werden weer opgeborgen in de restjesbak. Ik vond de biaisband met gehaakt kantje bij Stoffen Van Leuven. Ik stond in de rij aan de kassa wat te bladeren in de map met applicaties en zie daar: een kikker! Dat kon ik toch niet laten liggen?

Ik ben echt blij met de outfit. Dochterlief draagt het shortje heel graag. Ik ben blij omdat dat weer een stapje dichter is bij een broek. Ik leef in jeansbroeken, dus ik begrijp echt niet dat dochterlief dat niet wil dragen. Ik kan maar hopen ;-)

De kleine kikkertjes zijn zo schattig dat ik ze ook van dichtbij wilde tonen. Bij deze:






Welke versie vinden jullie de mooiste? groen of blauw?






Wil je ook een short maken voor een kleine dame in je leven of voor jezelf? Haast je dan naar Bella Sunshine Designs.  De kortingsactie is afgelopen, maar er komen ze zeker nog! Wil je op de hoogte blijven van koopjes bij BSD, word dan lid van hun FBgroep.

Voor het geval je nog niet doorhebt je met deze short echt alle bewegingen aankan:
een demo van dochterlief: hij zit supergoed!


Zie jij het ook zitten om Bella Sunshine Designs te helpen bij tests en promo's? Maak dan een gratis profiel aan op  Sewingportfolios.com om jouw naaisels te tonen en vul de testeraanvraag in. Als je de aanvraag ingevuld hebt, vraag je lidmaatschap aan voor de testergroep die best bij jou past: Technical Goddesses of Photography Rockstars. Met een Sewingportfolios profiel kan je trouwens door meer designers dan alleen BSD gevonden worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten