zondag 6 december 2015

Lunchbag


Vandaag kreeg mijn zus haar verjaardagscadeautje. 

Toen ze mijn dochter op de kermis zag paraderen met haar mini-Laney Hobo Bag, liet ze vallen dat ze wel een lunchtasje kon gebruiken. Enkele collega's hadden er zo eentje dat je kan dichtsnoeren bovenaan. Ik moest dadelijk aan Muikemies denken. Jennifer stelde voor een wedstrijd de vertaling van een tutorial ter beschikking. Ik zag toen mooie exemplaren voorbijkomen. De wedstrijd liep af lang voor ik aan het werk ging, maar Jennifer wou de beschrijving zeker nog doormailen. De contactgegevens staan op de website van Muikemies, dus mail haar gewoon even als je de beschrijving graag wil hebben.

Ik dook in de stoffenvoorraad en diepte er schattige kikkertjes (Timeless Treasures) op. Dochterlief had ze gekozen bij Van Leuven voor een jurkje, maar met een rokje zou ze ook wel blij zijn. Ik denk dat er nog net genoeg over blijft...
Mijn "klein zusje" is ondertussen zelf al zwanger van haar tweede spruit, dus het moesten ook niet TE veel schattige kikkers worden. Een bezoekje aan Veritas leverden de donkergroene stof (op rol) en de lichtgroene polkadotjes (sew-be-do pakketje) op.

Ik ging aan de slag op het naaicafé. Ik had nog niks geknipt *oeps*. De beschrijving met foto's van Jennifer liet niets te wensen over, dus op het einde van het naaicafé was de buitentas toch al klaar.
Jennifer suggereert een combinatie van plakkatoen en "Soft & Stable" voor de versteviging. Ik heb dat natuurlijk niet in huis en gebruikte (de eerste keer) decovil light voor de buitenkant. Het is stevig en toch nog handelbaar, maar het plakte toch niet zo snel.  Ik ben niet wild enthousiast.
Omdat er al eens fruit meegaat in een lunchtasje, ging ik voor een zachte binnenkant met H630. Ook de handvaten kregen aan beide kanten een laagje van het zachte spul. Ik haat snijdende handvaten, dus ik maak ze altijd zo zacht als ik kan bedenken.

Mijn zusje is een gezonde madam. Nu ze zwanger is moet ze nog gezondere dingen eten, dus ik ging er van uit dat er wel eens een yoghurtje mee zou reizen in de tas. Omdat een lepeltje zoeken puur tijdverlies is, deed ik een poging om aan de zijkant een zakje te voorzien voor een lepeltje en iets groter. Telefoon? Bank- of andere kaart? Ik weet eigenlijk niet waarvoor dat grotere zakje gaat dienen, maar alleen een lepelreepje zag er een beetje dwaas uit ;-)

Het tasje sluit met een lap stof met een tunnel bovenaan. Ik vond een lintje dat wel bij de stof paste in de knutselvoorraad (ik denk dat het van bij boekenvoordeel komt). De touwstopper kocht ik bij Dots & Spots. Een knoopje in het lintje kon nog met gemak door de touwstopper ontsnappen, dus deed ik eens gek met de kikkertjes. De uitvoering kon beter, maar ik vind het wel iets hebben.




Als de sluitflap naar beneden ligt, heb je een net mandje.
Met de sluitflap omhoog, kan er best wel veel in het tasje.
Ik denk dat het niet bij 1 exemplaar zal blijven.
Ik kan dat zelf ook wel gebruiken.
Als ik eens tijd heb...




Het exemplaar voor zus werd gevuld met zwangerschap approved bubbles, zoute koekjes, een halsketting en tekening (allebei gemaakt door mijn dochter). 
Zus was tevreden: 
mission accomplished.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten