woensdag 25 april 2018

Twinning met " de volle goesting"


Terwijl iedereen al vrolijk met de nieuwe collectie See You At Six aan het naaien is, ben ik mijn vorige bestelling nog aan het opgebruiken. De Rocco van zoonlief konden jullie al in januari bekijken. Maar sinds kort heeft ook dochterlief haar portie Tracks. Nu passen ze zo mooi bij elkaar, die kinderen van mij!

Ik heb de Cicero van Sofilantjes al vorig jaar gekocht. Ik zou een vest voor zoonlief maken. Ik knipte de patroondelen al uit en kocht stof. Ik moest wat zoeken naar een deelbare rits en daar viel het stil. 
Een deelbare rits? Nog nooit gedaan. 
Een rits in rekbare stof? Nog nooit gedaan. 
Een rits inkorten? Ook nog nooit gedaan. 
Te veel eerste keren om het aan te durven.

Toen de SY@6 collectie voorgesteld werd, zag dochterlief een prachtige bomber in Tracks met zwarte accenten. Zo wou zij er ook ééntje!

Het voordeel van mijn lap Tracks is wel dat ze groot genoeg was om nog een paar patroondelen opnieuw te knippen als het mis ging. Dus maakte ik de eerste Cicero niet voor zoonlief maar voor mijn dochter. Ik maakte de basisversie en deed er voor een extra stoere look duimgaten bij. 

En weet je wat? Het is dus ECHT niet moeilijk!

De handleiding van Sofilantjes leidt je vlot door het hele proces. Ik slaagde er zelfs in om ineens de ritsafwerking voor gevorderden bij de heupboord te begrijpen. Dat duurde iets langer, maar was toch nog doenbaar.

Ik haalde hiermee ook één van mijn doelen voor 2018: een rits in rekbare stof gebruiken.
Het doorlopen van de print aan de rits lukte beter dan ik had durven hopen. Waarom had ik daar eigenlijk zo'n schrik van? Met een stuk naadband doet rekbare stof gewoon heel braaf alsof het niet rekt. Het inkorten van een rits zal ik nog moeten inoefenen, maar het resultaat is zeker draagbaar. 

Ik heb er ook een kerfje erbij op mijn G.U.T.A.-stok, want dit is de eerste Cicero.

Er werd een minuscuul restje van een Bambiblauw paneel in de steekzakken gebruikt, dus verdien ik ook restjesverwerking punten. Zie je wel dat die restjesbak nut heeft! *Proest* aan 3 doelen tegelijk gewerkt!

Dochterlief is in elk geval blij met haar nieuwe aanwinst. We gingen foto's maken en ik dwong zoonlief om ook mee te gaan in zijn Rocco. Echt met de volle goesting. Dan krijg je foto's zoals die helemaal bovenaan, want ze zien elkaar zo graag. Ik liet met eens gaan bij het prullen met de foto's en werkte de graffiti van de spoorwegbrug een beetje bij.

Mijn kinderen kunnen elkaar niet missen, maar echt natuurlijk is het niet dat ze naast elkaar staan te poseren. Dus zei ik hen dat ze gerust wat natuurlijker gedrag mochten vertonen. 


Het gevecht  komt even naturel over als bij de oude Batmanseries. Ik liet me nog eens gaan om het gevecht bij te werken. Ik heb me geweldig geamuseerd! Wat vinden jullie ervan?

En vooral ...wie mag het gevecht winnen? Cicero of Rocco? Ik laat de keuze aan jullie ;-)



De tweede Cicero in de stof die al sinds vorig jaar ligt te wachten is ondertussen in productie. Er zullen er hier dus nog verschijnen!



1 opmerking:

Een reactie posten