zaterdag 1 april 2017

Wat kwam er al van de voornemens in huis?

Bij het begin van het jaar zat ik boordevol goede voornemens.

nummer 1: 
de stofvoorraad beperken en zeker niet uitbreiden

nummer 2: 
patronen gebruiken

nummer 3: 
meer tijd maken om te naaien

We zijn nu 3 maand verder, dus is het tijd om eens te kijken wat er al van in huis kwam ...



Januari:

Toen was ik dus echt niet goed bezig en kocht ik toch nog 5,5 m stof: oeps ...
Maar ze zijn zo mooi! Een deel werd onmiddellijk verbruikt en zorgde dus niet voor uitbreiding van de stoffenberg in de kast, maar niet allemaal.
de balans voor januari: 3,5m bij in de voorraad
On the bright side: ik gebruikte 2 patronen voor de eerste keer: de Juliette tas (Mijn Tas) en Baby Harem Pants (Sofilantjes)

Februari:

In februari slaagde ik erin om geen nieuwe stoffen aan te kopen.
Ik verwerkte voor mijn bandwerkproject Juliettes en een aantal zakjes voor mijn wederhelft 4,5m stofjes uit de voorraad. Voor de carnavaloutfit van dochterlief ging er nog eens 3 meter onder de naald.

Ik gebruikte Ilena (Compagnie M) en Aura (Sofilantjes), maar dat was niet de eerste keer. Ik kocht wel 2 patronen, die ik zeker ga maken ;-)

Maart:

Ik kocht anderhalve meter smiley sweaterstof voor zoonlief.
Ik verbruikte een 2 Sew-Be-Do pakketjes voor de Lego-rok van dochterlief en een metertje "Panda"voor een nog niet geblogde jurk. Stay tuned ;-)

Ik gebruikte de Laure (Straightgrain) voor de eerste keer. Ik ben echt verliefd op dat qipaokraagje!

De optelsom ziet er al goed uit.
Ik kocht 7m stof en verbruikte 11,75m.
Ik gebruikte 3 nieuwe patronen en bracht heel wat tijd achter de machine door.

Met 2 weken paasvakantie voor de deur hoop ik in elk geval nog een paar nieuwe patronen uit te proberen en mijn Juliette-opdracht af te werken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten