woensdag 12 april 2017

Lucky Skirt


Marleen (Petrol and Mint) was in een vrijgevige bui en gaf een lapje prachtige stof weg.
Het universum was me goedgezind want mijn naam werd uit de reacties geloot. Vreugdedansje!

Dochterlief eiste dadelijk de stof op. De lap was groot genoeg voor een rimpelrok. Dat is een patroon met uitsluitend rechte stiklijnen, dus ideaal om dochterlief nog eens achter de machine te zetten. Ze hielp ijverig de rechthoeken snijden met het rolmes en ging zitten aan de machine. De zijnaden heeft ze helemaal zelf gestikt. De rimpeldraden wou ze ook nog doen, maar daarna mocht ik alleen afwerken.

Timeless Treasures katoen is redelijk zwaar, dus was de zoom een ideale dikte om nog eens met de borduursteken te spelen. Ik maakte een sliert van blaadjes. Het is eens iets anders ...


Je kan op de foto zien hoe diep de stof gekleurd wordt bij Timeless Treasures. Geen witte achterkant, de levendige kleuren komen er door aan de slechte kant. Ik waste deze nog niet, maar ik heb al genoeg Timeless Treasures verwerkt om te weten dat het niet afgaat en niet verbleekt.

Voor de attributen gingen we op rooftocht in ons tuintje. Ridderspoor staat hier niet, maar blauwe druifjes hebben we met hopen. De kleur klopt toch al. Het lieve kaartje van Marleen vond ik zo mooi dat ik het per se ook op de foto wou.


patroon: 2 rechthoeken 
stof: Botanical Garden Larkspur Purple (Timeless Treasures)
T-shirt: Superstar (gekocht bij Brantano)

2 opmerkingen:

Marleen (Petrol and Mint) zei

Oh supermooi ! Heel leuk om te zien dat het stofje goed is terechtgekomen!

Sincha - Het Stoffenhuis zei

Zo mooi ... helemaal klaar voor Pasen !!

Een reactie posten