vrijdag 28 augustus 2015

To match or not to match

Ze zijn met velen, de halve metertjes die ik kocht om een rokje van te maken voor mijn dochter.
Voor een kleuterrimpelrokje heb je immers niet meer nodig. Maar ze zal niet lang meer zo klein blijven natuurlijk. De stofjes moeten dus "dringend" opgebruikt worden.

Een rokje maken, in de kast hangen en hopen dat ze het aandoet ... dat werkt niet altijd. Dus ben ik van strategie veranderd. We gaan T-shirts kopen die bij de stofjes passen en dan maken we het rokje.
De eerste poging zorgde voor een match tussen de appelblauwzeegroene sneeuwvlokken van het stoffenspektakel en één van de talrijke Frozen-t-shirts van H&M.

Het was tijd voor een tweede poging. Ik liep met de kinderen binnen bij JBC en dochterlief vond een papegaai met glitter. Geel met groen ...zo had ik nog een stukje Seashore Shelly van Soft Cactus liggen. Het geel is niet helemaal hetzelfde, maar de groene tinten passen er net genoeg bij.


Dochterlief koos nog enkel T-shirts met lange mouwen zonder duidelijke bestemming. Ik ben niet van alle combo's even overtuigd, maar de man des huizes zag ze wel zitten.



Wat denken jullie ervan? Doen of niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten