dinsdag 11 juni 2019

Oceana!



Het is een tijdje geleden dat hier nog een nieuw bericht verscheen. Er werd wel één en ander genaaid, maar dat schrijven ... Vandaag toch nog een poging om de blogachterstand weg te werken. Vorige week verscheen er namelijk een nieuw patroontje bij Bella Sunshine Designs. En ja hoor, ik mocht mee testen. 

Het was niet eenvoudig om dochterlief te overtuigen. Het ging immers om overalls: een salopette dus. "Dat is een broek." Met die zin werd menig testoproep hier al in de kiem gesmoord. Maar deze keer kon ik counteren met "Er is ook een rokoptie?" Allez, als het echt moest mocht ik dat wel proberen.


Ik was er helemaal niet gerust in. Het is een patroon voor geweven stoffen en dat is in mijn hoofd eeuwen geleden. Vooral als je dan de maat toegewezen krijgt met een 6 taille en 8 heup en borst, hoop je toch dat de pasvorm goed zit EN dat ze erin geraakt. Ik deed dus iets voor de eerste keer: ik maakte een toile. Een groot laken veranderde in 2 versies: 2 een gewone maat 8 en eentje met de aangepaste maat voor de taille. Pas toen dochterlief beide zonder problemen kon aantrekken knipte ik in de gekozen stof.

De stof vonden we bij Stoffen Van Leuven: een dunne jeans met blinkende vogeltjes. Die vogeltjes zie je enkel op de detailfoto's een beetje. 

Omdat ik soms eens iets zot wil doen, ging ik experimenteren met het doorstikken. Uiteindelijk viel de keuze op sterretjes in het wit: echt overal. 

Ik vind het heel leuk geworden. De stof kreukelt best hard, maar dat kan dochterlief niet schelen.



Ze heeft het 6 dagen na elkaar gedragen voor ik het mocht wassen: Oceana is een winner!
Voor de volledigheid: de rok is een "vintage length" cirkel rok. Bij het bekijken van alle foto's werd besloten om er ook een iets langere versie tot op de knie in te steken. Je hebt dus 2 rok-opties in het patroon.

Wie weet mag ik deze zomer ook de andere opties proberen. De broekversies gaan van microshorts tot volledige beenlengte. Shorts vindt ze ook leuk, dus er is hoop voor de micro-shorts. En anders moet ik wachten op de damesversie ;-)

Met de rest van de lap kon ik nog een Tess shortje maken, weer met de sterretjes als afwerking.
Ik weet niet goed wat ik daarvan moet denken. Ik vind het een leuke short, maar als ze hem een half uur aanheeft: kreukels overal. Toch maar eens proberen om haar wat stevigere jeans aan te raden bij volgende exemplaren. Zowel het kleedje als het shortje mogen nog navolging krijgen van dochterlief

De lanceringskorting voor Oceana loopt nog tot de 14 juni, dus je kan dit patroon nog enkele dagen aan de voordelige prijs van $5,50 kopen.  Doe je dat via de links in dit bericht, dan krijg ik een kleine commissie. De prijs voor jou blijft hetzelfde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten