zondag 5 mei 2019

Een naaidagje in Ternat? Helemaal goedgekeurd!

Dat ik graag op Zo(o)ndag ga bij Sharon en Isabel? Dat is geen geheim.
Een dagje me-time met een vriendin waarbij je op tijd en stond lekkers toegeschoven krijgt, dat komt dicht bij hemel op aarde. Toen mijn collega's Kristien en Leen op de proppen kwamen met het voorstel om iets dergelijks in Ternat uit te proberen, moest ik dus niet lang nadenken. Op 14 april trokken we dus met een kleine groep naaisters en een haakster naar CC De Ploter.

Het werd een gezellige dag. Kristien zette alvast enkele sfeerbeelden online.
Het leverde naast een maag gevuld met allerlei lekkers ook mooie naaisels op.

Ik waagde me eindelijk aan een trui voor mezelf. Ik had al een lapje Gingko van See You At Six gekocht gereserveerd, maar die bleef maar in de kast liggen. Kristien maakt al lang reclame voor de Aster uit La Maison Victor, dus dat leek het ideale recept. Zo'n ervaringsdeskundige in de buurt is altijd handig!
Ik ging met mijn geknipte stof naar De Ploter en Kristien had gelijk: het gaat vlot in elkaar. Ik verlengde niet omdat ik 10 cm kleiner ben dan de matentabel voorschrijft, maar bij volgende exemplaren zal ik dat toch maar doen. Ik ben duidelijk niet gewend aan korte modelletjes. De lengte van de mouwen is wel perfect voor mij.

Ik was heel blij met mijn trui en droeg hem onder andere op het eerste familie-uitstapje naar Pairi Daiza van het seizoen. De kinderen mochten voor één keer aan de andere kant van de lens staan.


Het enige dat me wat me bleef storen aan de trui was de naadwaarde op de schouders. Ik naaide met de naaimachine op 1 cm en ik zag dat toch wat te veel zitten naar mijn zin. "Een beetje bijknippen" dacht ik toen ik thuiskwam. Ik nam de kartelschaar en knipte er op los. Mouw 1 zag er veel beter uit. En bij mouw 2 ging het mis: een gigantisch gat geknipt. Wie mij volgt op instagram zag het slachtoffer al passeren:


Dat wordt dus een flinke torn- en herstelsessie. Ik heb nog voldoende stof voor een nieuwe mouw, dus weet al wat mij te doen staat op de volgende naaidag. Het is bijna 19 mei en dan gaan we weer langs bij Sharon en Isabel. Als de trui niet te redden valt, is er in elk geval dessert-therapie in de buurt ;-)

3 opmerkingen:

Marleen zei

zo jammer, de trui zag er ècht wel mooi uit! Hopelijk heb je voldoende stof en komt het nog goed!

Woohoo zei

Oh gelukkig had je nog wat stof over, want da's echt wel balen! Mooie trui!

Just Delphine zei

oef gelukkig heb je nog wat stof over!
leuk hé zo'n naaidagjes, een zoondag deed ik nog nooit, de prijs houdt met echt wel tegen eigenlijk, maar verder vind ik in groep naaien echt wel top!

Een reactie posten