donderdag 21 maart 2019

Velocitas ... de nieuwe Sofilantjessweater


De tweede test die mijn krokusvakantie bepaalde, was er eentje van SofilantjesVelocitas Hoodie.
Ik heb een hele collectie Sofilantjespatronen. Sofilantjes was ook de eerste designer ooit bij wie ik het aandurfde om me in te schrijven voor een test, een kleine 2 jaar geleden. Ik probeerde het nog een paar keer, maar werd nooit gekozen ... tot nu. Ik mocht testen voor mijn dochter. Ze zag het model dadelijk zitten dus: iedereen blij.

We gingen naar de Stoffen Van Leuven op zoek naar rood om te combineren met het SYAS-zwart dat hier nog in de kast ligt. En we kwamen naar huis met muntgroen en zwart. Oh ja, ander zwart, want dochterlief koos een dikke joggingstof met fleece aan de binnenkant. Daar kan ik echt geen SYAS French terry aannaaien. 

De stof heeft glitterdetails. 
We gingen ietsje verder in die sfeer en kochten boordstof met glitter, een touwtje met glitterdraad en zilverkleurige koordstopjes. Is het er een beetje over? Je kan nooit genoeg glitter in je leven hebben als tienjarige.



Het patroon heeft heel leuke mouwen, die gewoon vragen om er tekst op te zetten. Verschillende testers leefden zich daar ook geweldig mee uit. Ga zeker een kijkje nemen in de facebookgroep van Sofilantjes.

Ik heb het niet gewaagd. Hoewel zo'n pluisje in het groen op de mouwen best wel mooi was geweest. Het idee verdween volledig in de kast toen ik met mijn strijkijzer toevallig de achterkant van een testlapje raakte: gesmolten en nog geen klein beetje. Die zwarte stof overleeft geen drukpers en zeker niet lang genoeg om flex vast te hangen, daar ben ik van overtuigd.

De mouwen bleven dus effen zwart. Het doorstikken is zo mooi gelukt, dat ik blij word van ernaar te kijken. Mijn nieuwe beste vriend, de boventransport, zit daar voor iets tussen. Ik vertel u een dezer dagen alles over die magie in een ander bericht. 

Het patroon heeft naast de colorblock die je hier ziet (optie A) ook een colorblock met 3 vlakken (optie B). Die is ook heel mooi en mag ik zeker eens maken voor zoonlief. Er is een korte en een lange mouw opgenomen in het patroon. Je kan eindeloos variëren. En dan hebben de optie verlengen tot een sweaterdress nog niet eens bekeken. Je kan dat zelf tekenen of de dress add-on voor Omni Tempore gebruiken.

De kap is ruim genoeg en ligt ook mooi plat. 

Zelfs voor het lange haar van dochterlief is hoodie ruim genoeg, maar ze draagt hem toch liefst met de kap naar beneden. Het is dus een mooi pluspunt dat die kap mooi plat ligt. 

Als ze kou krijgt ... dan gaat hij toch op.
Zo staat dochterlief nu ook te blinken op de cover van het patroon.
Daar is mama heel trots op, maar het zal haar worst wezen. 




Zij is vooral blij met haar nieuwe trui. Ze draagt hem sinds de testfoto's al elke dag van de week. Dat wordt een discussie als hij toch eens moet gewassen worden. Maar het bewijst wel één ding: deze trui zit supercomfortabel!

Je kan het Velocitas Hoodie patroon (maat 80 - 164) aankopen bij Sofilantjes.
Als je dat doet via deze links krijg ik een kleine commissie. Voor jou verandert de prijs niet.

De introductieprijs is €6,50 (incl BTW). Wacht je langer dan 4 dagen, dan betaal je de volle pot. Vanaf 25 maart 2019 zal het patroon 9,50 gaan kosten.



1 opmerking:

Just Delphine zei

echt heel mooie kleurtjes samen

Een reactie posten