zaterdag 16 maart 2019

En toen waren er twee ...

De Wolf Moon paneeltjes ... ja ik was er verliefd op. Ik heb er geen geheim van gemaakt.
Ik vertelde hier al dat ik ook de grijze versie kocht bij MaMarieke.
Tijdens de krokusvakantie deed ik van copy-paste en nu kan hij afwisselen!



Zoonlief vond het model (een mix met Rocco en Cicero als uitgangspunt) al perfect, ik zag nog een kleine mogelijkheid tot verbetering.


Ik liet de 2 eindjes van de kap iets verder overlappen.
Veel beter!

Ik overdreef een klein beetje met het zelfkant-neklintje en liet het gewoon helemaal rondom lopen. Dat was niet mijn beste moment, want ook valt het op de foto niet zo op, ik zie dat extra stiksel aan de voorkant net iets goed zitten. Dat gaan we dus niet meer doen. Zo zie je maar dat trial and error bij mij ook niet altijd resulteert in een beter resultaat ...

Voor wie ze miste ... bij Stoffen Van Leuven hadden ze vorige week nog een paar kleine stukken blauwe en grijze wolven in voorraad. Neem eens contact op. Bij deze trui gebruikte ik anderhalve meter (voor een Rocco 152). Bij de blauwe versie gebruikte ik twee meter en kon ik ook de mouwen naast het voor- en rugpand kwijt. Dat lukte met anderhalve meter net niet. Dus ging ik voor symmetrie en legde beide mouwen boven het voorpand in het "wit met vogeltjes deel" van het paneel. 

Bij het aankopen van deze stof moet je er rekening mee houden dat de wolvenprint maar aan een kant van de stof staat. Dat maakt het niet economisch voor een trui, maar het voordeel is dat een sweaterdress tot de mogelijkheden behoort. Daar heeft zoonlief niet veel aan natuurlijk ...

Ik bestelde bij Droomstoffen en daar staan nog enkele nieuwe kleurtjes met andere dieren in de webshop (niet te lang wachten want dit gaat razendsnel de deur uit). Ik bestelde de roze met eenhoorns al in november in pre-order en vorige week werd het impulsaankoopje geleverd. We kunnen weer aan de slag!


2 opmerkingen:

Just Delphine zei

Twee leuke sweaters. Tot nu toe kocht ik geen paneeltjes omdat het knippen inderdaad niet zo economisch is maar je doet me toch twijfelen 🙈

Nathalie V zei

Ik hou de overschot in reserve als teststof om eindelijk eens een trui voor mezelf te maken.
Ik heb ondertussen al genoeg ;-)
Ondertussen heb ik ook al een sweaterdress voor dochterlief geknipt uit de geljkaardige Wild Shadows. Daar heb je dan weer een hele hoop roze dennenbomen over, die waarschijnlijk ook wel een trui apart zullen worden.

Een reactie posten