maandag 21 januari 2019

Cadeautjes en restjesverwerking


Eindejaarscadeautjes ...

Ze zijn al eens van het papieren soort: cadeaubonnetje, centjes of een briefje. Je wil dat dan in een leuke verpakking afgeven. Van de Secret Santa op het werk tot de familiecadeautjes ... ik kon er wel een paar gebruiken. 

De volgende stap is een patroontje kiezen. 
Ik bladerde nog eens door mijn boeken en daar was ze: Tilly. Waarom heb ik dat patroon nog nooit gebruikt? Geen idee! Maar er is een eerste keer voor alles. #gutapatternchallenge 


Mijn eerste experiment: een combinatie van kurkleer en een restje van de blauwe Jaanu van dochterlief. Ik maakte een bijpassende sleutelhanger voor mijn secret santa buddy. Glitter, glitter en nog meer glitter. Mijn secret santa buddy was er blij mee.


Ik was verbaasd hoe weinig stof ik nodig had. Tijd voor een duik in de bak met hele kleine stukjes. Ken je dat? Prachtige stof die te mooi is om weg te gooien maar te klein om nog iets mee te maken.

De elfjes vroegen om wat puzzelwerk. 
We willen geen onthoofde of onderstebovenstaande staande exemplaren.
Het getwijfel met het patroondeel had het gewenste resultaat !

 

Bij de vlindertjes had ik die luxe niet. 
De overschotjes waren kleiner dan een paar vierkante centimeters.
Voor de mannelijke ontvanger hield ik het een beetje soberder met een geometrisch patroon.

Ik vond nog een leuke rits in mijn voorraad en ineens lag er ook een Tipsy tasje klaar dat ik lekker voor mezelf hield ;-)


Ik zie nog Tilly's en Tipsy's in de toekomst!
Ga jij er ook maken?








1 opmerking:

Khadetjes zei

Ik vermoed dat ik er in blogland al te veel zag, maar er is iets aan Tilly waardoor ik er niet zo'n fan van ben. Van de Tipsy tasjes ben ik des te meer fan, die krijgen zelfs mij, notaire colourblock hater, aan het colourblocken ;). Knap gedaan!

Een reactie posten