woensdag 1 augustus 2018

Goede voornemens 2018: part 2

Op mijn planning stond 3-maandelijks overzicht.
En toen was juni heel druk en vertrokken we 1 juli op reis. Die deadline haalde ik dus duidelijk niet. Een maandje uitstellen dus! Maar ik ben er nog mee bezig ;-)
Hier zijn de doelen nog eens op een rijtje:


De voorstelling van verschillende mooie nieuwe collecties (See You At Six, Cherry Designs & toverstofjes) maakten het beperken van stoffenaankopen wederom heel moeilijk.Van april tot en met juli verhuisde maar liefst 15 meter stof naar mijn stoffenkast. Oeps!

Maar ik naaide ook één en ander! De schade bleef dus aan de statistieken beperkt.
De meeste naaisels zag je hier al passeren:

Ik naaide enkele Bella Sunshine Designs.
De schop onder de kont komt dan van de Sunshine Sales. Dan gaan patronen van de "ik ga dat eens maken" naar de "ik ga dat maken tegen volgende week"-lijst.

Ik maakte 2 Tess-shorts voor dochterlief en een Apple voor mezelf. Er ligt ook nog een bijna afgewerkte Sahara klaar.

Selfish sewing: check! Het is nog geen jurk, maar ik heb iets voor mezelf gemaakt!
GUTA:  2 streepjes :-)

Ik liet ook wat Sofilantjes onder de naald passeren.
Ik naaide voor mijn zoon en mijn dochter een Cicero. Die stonden nog maar een jaar of twee op de planning. Ze zijn allebei heel goed in de smaak gevallen en worden veel gedragen. 
Daarnaast ging dochterlief ging op vakantie met 2 nieuwe Nivalissen.

Rits in rekkende stof: check!
GUTA: één streepje :-)



Op het nippertje kwam er nog een pyjamabestelling binnen. Zoonlief zou gaan logeren en had geen passende pyjama met korte broek ter beschikking. De lap "Off Beetle" die ik bij Zonen09 op de kop kon tikken, kreeg een bestemming. Geen nieuwe patronen, maar toch mooi anderhalve meter die bijna helemaal uit de voorraad verdween. En een cadeautje voor mijn nichtje zorgde voor de verwerking van een restje. Alle beetjes helpen ;-)

Er werd alles samen ongeveer 11 meter verwerkt. Alhoewel ... 4 meter stof als je dat eens achter elkaar legt: dat is wel veel! Ik moet dus nog een inspanningske doen in augustus, want de voorsprong van het eerste deel van het jaar is nu helemaal weggesmolten.

En hoe zit het dan met de rest?
Ik ging op Maakdag bij Zonen09, maar het workshop doel was eigenlijk al bereikt.
Een Sewalong stond al een paar keer op het programma, maar ging dan toch niet door. Dat moet toch een keertje lukken!

Er kwam absoluut geen vooruitgang in het opstarten van een linkparty, en het ontwerpen en naaien van een rugzak. Ik maakte wel een tutorial voor de kapmouwtjes van de Nivalis, maar dat is toch niet helemaal wat het plan was.
Ik speel met het idee om een pennenzak van kurk te maken, maar of dat er ook echt komt is weer een andere verhaal. Ik steek het gewoon op de hittegolf dat er in de vakantie nog niet veel van naaien in huis kwam. Neh!

En die teller van Gotta-Use-Them-All? Die staat ondertussen op 7. Ik zette het doel op 6 dus dat is eigenlijk ook al in orde. Maar ik zou er toch graag nog een paar bij krijgen. Ik verleg de lat naar 10 tegen het einde van het jaar.
Er komen namelijk nog steeds ongebruikte patronen bij. Naast degene die ik dadelijk maakte, kwamen Sophia (Bella Sunshine Designs), Spirited Dress (Candice Ayala) en het Lolabadpak (Larth) op mijn harde schijf zitten. En ik won zowaar een papieren exemplaar van Just Knot It (Mind The Whale) bij Fairy Tailors. Die laatste 2 waren weliswaar gratis, maar de collectie groeit toch gestaag. Ik heb het aantal patronen mijn collectie nog niet geteld. Waarom niet?
Ik denk dat er weinig naaisters zijn die een cijfer willen plakken op hun patronencollectie. Over de  totale omvang van de stoffencollectie gaan we helemaal zwijgen. We focussen dus op de evolutie ;-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten