zondag 17 juni 2018

Apples zijn gezond!



De laatste tijd kwam er van naaien niet veel in huis. Gelukkig had ik me lang geleden al ingeschreven voor een Maakdag van Zonen09. Er stond een hoodie voor mezelf op de planning, maar die werd aan de kant geschoven toen ik de oproep van Danielle voor de Sunshine Sale zag. 
Ik kon een ongebruikt patroon uit mijn voorraad maken, met stof uit de voorraad en nog eens voor mezelf ook. 3 keer gewonnen voor mijn goed voornemens! 

En jij kan ook mee profiteren:  Apple is gedurende 24 u met een flinke korting te koop. 
(deze sale is afgelopen, maar er zijn wekelijks aanbiedingen bij BSD)

Ik trok met een vriendin naar Gent voor een dagje me-time op een Maakdag. Het recept van Zonen09: zorgeloos naaien en voetjes onder tafel voor het heerlijke eten. ZA-LIG! Petje af voor de kookkunsten van Sharon en Isabel! Wij hebben ons alvast prompt voor een herhaling ingeschreven!
Zie je dat ook wel zitten? Haast je dan naar de website van Zonen09 om de laatste plaatsjes weg te kapen ...






Het Apple-patroon werd last minute geprint, geplakt en geknipt. Ik kreeg een size 6 gegradeerd naar 10 op de heupen toegewezen. De Apple is een los model met onderaan bijna een volledige cirkel. Waarschijnlijk was de 6 zonder gradering ook wel gelukt, maar meer plek om te cocoonen is niet erg ;-) Het patroon is heel eenvoudig. Ik bezit geen overlock en verloor dus tijd met het afwerken van de pluizige naden. Op de zoom na was hij wel klaar. Als je je geen zorgen hoeft te maken over de afwerking van de naden, zit de cardigan snel in elkaar. 4 stukken voor het lijf, mouwen, een band en zomen. Niet moeilijk dus!

Ik maakte de tunieklengte* met lange mouwen. Die mouwen zijn net een tikkeltje langer dan normaal om je handen te kunnen warmen. In het patroon zijn ook een versie op knielengte en 3/4 mouwen inbegrepen. Zoals bij alle Bella Sunshine patronen is er een zeer ruime matentabel (boven de borst gemeten van 76 tot 152cm) en duidelijke instructies om het patroon aan te passen voor een perfecte pasvorm. Je krijgt standaard lichaamsmaten en afgewerkte maten voor elk kledingstuk zowel in cm en inches. Het Engels is geen grote hindernis, want de Bella Sunshine Designs groep op facebook heeft heel wat leden die Nederlandstalig zijn en je maar wat graag willen helpen.

Dit patroon bestaat ook voor meisjes, dus twinnen is een optie.

De stof ligt hier ook al meer dan een jaar in de kast. Het is een mooie oker sweater uit één van de eerste collecties van Chat Chocolat: let's circle around. Met een Amerikaans patroon toch nog een beetje Belgisch #stikbelgique ;-)



Het resultaat zit zalig. Ideaal om los te laten hangen op een frisse zomeravond!

*full disclosure: Ik ben kleiner dan 1m60 en ik verkortte maar een paar cm: voor de meeste mensen valt tunieklengte iets hoger op het dijbeen.














En als het kouder wordt?
Dan kan je er helemaal in wegkruipen!

Ik hou hem hier zelf vast, maar het kan ook met een riem. Ga maar eens kijken bij An Staute naar haar nepleren exemplaar met een exemplaar met een riem!










Als ik zeg dat deze gilet ruim zit, dan bedoel ik ook echt RUIM
Zalig!






Zoals je op de eerste foto al zag is er zelfs plaats om kinderen te laten schuilen ;-)

Wil jij er ook eentje maken?
Tijd voor de kortingdetails! (de aanbieding is ondertussen afgelopen)

Je kan met de code "sunshinesale" de damesversie kopen voor $6 (€5,3) of de meisjesversie voor $5 (€4,5). Met "sunshinesalebundle" krijg je de bundel voor $10 (€8,7).
Deze aanbieding loopt van zondagmorgen 17 juni 6u tot maandagmorgen 18 juni 6u. In de FBgroep blijf je op de hoogte van alle toekomstige Sunday Sunshine Sales, nieuwe patronen enz. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten