zaterdag 31 december 2016

Mijn goede voornemens voor 2017

Goede voornemens blijven doorgaans nogal vaag bij mij.
Dat betekent dan ook dat ik ze heel snel vergeten ben.
Ik denk dat ik niet alleen ben ;-)

Dit jaar ga ik een poging doen om een stok achter de deur te houden. 
Ik zet de voornemens hier mooi te blinken en maak ineens ook al een titel aan voor de "evaluatie". Een mens doet toch altijd een beetje meer moeite als er publiek is, nietwaar?

Daar komen ze dan:

1. Patronen effectief gebruiken.


Hier ben ik al flink begonnen met de schop onder mijn kont:

De bedoeling is om zeker alle patronen die ik apart aankocht te gebruiken. Er zijn nog een paar extraatjes die ik gewonnen heb en ook (schandalig) nog niet gebruikte.

Daarnaast staan er hier nog een heleboel boeken waar nog nooit iets uit gemaakt werd. Ik ga een poging doen, maar ik ben al niet goed bezig door een nieuw boek op mijn nieuwjaarslijstje te zetten...
En de La Maison Victors? Dat zijn er gewoon te veel. Als ik daar iets uit maak, beschouw ik het als een bonuspunt ;-)


2. De stofvoorraad beperken en zeker niet uitbreiden.


Ik heb deze zomer mijn stoffen allemaal mooi geplooid en in dozen gestopt. Ik viel achterover toen ik alles op één berg zag liggen. Ik ben lang bezig geweest om de hele nest te strijken (de katoentjes toch) en te plooien. Je kwam hier in huis namelijk in alle kasten stof tegen: een grote pot "ontkenning" en een snuifje "verdeel en heers".

De restjesbak onderging de grootste metamorfose. Mijn totaal onbruikbare miniaturen en sliertjes verhuisden naar het restafval. De minimum grootte werd nogal arbitrair op een cdhoesje ingesteld zodat ik een kartonnen exemplaar kon gebruiken om te plooien. Ik kan al die mini-stukjes nu effectief zien zitten als ik een prutslapje nodig heb voor een knutselwerkje van dochterlief, een buik of oor van een beer etc.
En dat werkt dus echt: ik heb er effectief al stukjes uitgehaald!

Voor de "ongeschonden" lappen en de grotere resten neem ik me voor om mevrouw Khadetjesgewijs de tel van de inkomende en gebruikte stoffen bij te houden in mijn blogposts. Roep mij maar op het matje als ik overdrijf met mijn aankopen. Ik ga het al dadelijk moeilijk krijgen bij de lancering van de nieuwe Soft Cactusjes. Ik kon me vorig jaar ook niet inhouden bij See you at Six en ja hoor ... het ligt nog in de kast.

3. Meer tijd maken om te naaien.


Daar moet ik niet veel uitleg over geven ...
Ik denk dat iedereen het gevoel wel kent: je wil wel iets maken, maar ziet op tegen het overtekenen van het patroon, het knippen, het schoonmaken van de keukentafel, ... excuses genoeg. Om maar te zwijgen van de obstakels die het leven op de weg naar de naaitafel gooit: gezin, slaap, werk, ...
Dit voornemen valt moeilijk te meten, maar ik neem me desalniettemin voor om het te proberen.

veel succes met jullie goede voornemens in 2017!



1 opmerking:

molemieke zei

Heel herkenbaar en ik wens je heel veel succes met je goede voornemens!

Een reactie posten