dinsdag 10 april 2018

Spring. Spring! Spriiiiiing!!!!


Ze vroeg het al heel lang en ze krijgt het nu eindelijk: haar "blote schouders"-topje.
Ik zag ze vorig jaar veel over het scherm huppelen, die Valeriekes, maar ik kwam er niet toe om er effectief eentje te maken. En dat was dus een grote vergissing, want het zit echt zo in elkaar!

Ik volgde de gratis (jaja, dat leest u goed) handleiding van SewLiSi om het patroon te tekenen. Dat gaat heel vlot. Er zijn immers maar 2 patroondelen. Voor- en rugpand zijn identiek en verder heb je enkel een grote rimpelstrook nodig. Een paar maten nemen, een paar rechte lijnen en je kan gaan knippen. And the best part: het kan ook voor dames! Daarvoor gebruik je de instructies helemaal op het einde van de handleiding.


Dochterlief koos een lapje uit de voorraad dat ik al even koester. Ik kocht het voor haar lentefeest en ze zit nadert het einde van de vierde leerjaar. Qua kast-tijd kan dat tellen, niet? Daar ging ik echt niet zomaar in knippen. 

Het groene exemplaar is de testversie. Een licht katoentje met gouden spikkels (die je dus echt niet ziet op foto) van Timeless Treasures dat ik enige tijd geleden kocht bij Stoffen Van Leuven.
Het past weliswaar mooi, maar er zijn wel 2 nadelen aan mijn stofkeuze: Dochterlief is niet gewend om zich in katoenen kledij zonder rits te wurmen en geraakt er niet alleen in. De rimpelstrook is iets te stug. Als beide schouders bedekt zijn, krijg je daardoor wel een beetje clowngehalte.

Het besluit was snel genomen: de volgende in de gekoesterde soepele vogeltjestricot. Ik kocht die lang geleden bij BelleLien. Ik zag hem in de loop der jaren verschillende keren opnieuw opduiken, ook in de rekken van bakstenen winkels. Er staat geen naam op de zelfkant, dus meer info kan ik niet geven.

Deze versie zit volgens dochterlief supercomfortabel! Het topje was dus niet haar lijf te krijgen tijdens de zonovergoten dagen in het voorbije weekend. Laat die zomer dus maar gauw komen!


Voor mijn uitdagingen is dit ook een winner! Ik gebruikte 2 stoffen uit de voorraad en ik mag een 5e patroon aan de GUTA challenge toevoegen. Flink gewerkt ;-)

1 opmerking:

Khadetjes zei

Woehoe, ja, ik doe mee van spring zeg, wat een heerlijk resultaat!

Een reactie posten