vrijdag 3 november 2017

Stik Belgique goes bananas


Ik deed mijn duit al in het zakje met het gebruik van Belgische patronen. 
Een slaapkleedje, een tas, een pyjama, een jurk, een trui : 
oktober was een heel productieve maand!
De meeste waren goed voor mijn eigen G.U.T.A. - challenge: win - win ;-)

Stik Belgique loopt stilaan ten einde. Voor de grafische trui in "Chat Chocolat"-stof haal ik de deadline niet, maar die heeft u dan nog te goed in november.

Dit projectje is al meer dan een week af, maar ik kon het moeilijk bloggen voor de feestelijkheden.

Voor het slaapfeestje van dochterlief werden enkele attributen besteld. Ik liet dochterlief in augustus al bladeren in "de Knutselbossen" op zoek naar een cadeautje. Ik stemde half en half in met het idee om handpoppen te maken uit Knutselbos op Wereldreis. En toen september voorbijgevlogen was, werd dat ineens ook een dringend project. Gelukkig zijn Inge en Mamarina ook Belgen ;-)

We gingen mijn goede voornemens indachtig eerst in de voorraad kijken. We vonden warempel alle onderdelen die we nodig hadden: van restjes vilt  en DMC-garen van mijn oma tot nepbont (al had ik dat laatste liever niet teruggevonden). Er staat in het boek dat je best vlieseline aan de binnenkant van de stof strijkt. Ik snap de logica: geen versteviging en dan een gezichtje appliceren/borduren ... dat komt niet goed. Iets op nepbont strijken volgens mij echt geen optie, dus ik gebruikte een restje Stylevil om de voorkant te verstevigen. De voering werd een velours dat ook stevig genoeg is. Het zotte idee om de Stylevil overschot te gebruiken heeft als leuke bijwerking dat de popjes ook alleen kunnen staan.

We knipten de apen uit het nepbont en niesden ons een ongeluk. Topspul! Ik weet ook weer waarom ik niet graag met de hand naai. De gezichtjes van de aapjes waren een ware lijdensweg. Het berenvelleke dat dochterlief koos voor de snuit is dus geen goed gerief om op te borduren.



En nu maar hopen dat de dames op het slaapfeestje de handpoppen leuk vinden. Dochterlief heeft ze  alvast eventjes uitgetest en goed bevonden. Ze vond het zeer spijtig dat er geen restjes (en tijd) genoeg waren voor nog een exemplaar. Maar een pinguïn is ook goed hoor ... we weten wat doen ;-)


Wil je op de hoogte wil blijven van mijn projectjes en blogposts, dan kan je mij volgen via instagram of bloglovin. Gebruik je die apps niet? Mijn facebookpagina is altijd bereid om jullie op de hoogte te houden.

1 opmerking:

Woohoo zei

Superleuk! Ja, die projectjes zijn wel veel werk eh, maar wel de moeite waard als je het resultaat zo ziet, knap seg!

Een reactie posten