vrijdag 6 januari 2017

Baby Harem Pants (gratis patroon)


kersttijd = cadeautjestijd 

Ik wou voor mijn neefje een dekentje maken als nieuwjaarscadeau. Hij is nog veel te klein om te beseffen dat het cadeautjes tijd is, maar daar laten we ons niet door tegenhouden. Er lag nog een paneel in de kast, maar dat was net iets te girly voor een jongensdeken. Ik bleef twijfelen over wat ik zou maken. En toen ontving ik een geboortekaartje. Met een leeuw! Dat is een bambiblauw dier: problem solved! 

De verhoudingen van het paneel zijn niet ideaal voor een dekentje. 80x140 is een beetje te lang voor een baby. Ik koos een tricot paneel met het idee om eventueel een bijpassend mutsje of zo te maken met het restje. De ideale gelegenheid om nog een patroontje uit te proberen: Baby Harem Legging van Sofilantjes. Ik had het patroon al een tijdje op mijn pc staan, maar kwam er niet eerder toe om het te printen. Dat betekent dat het ook telt voor mijn patroonuitdaging. Als je het patroon ook eens wil proberen: Je kan het patroon gratis downloaden in de Sew & Show groep.

Eentje om mijn goed voornemen in te oefenen ook al werd het cadeau nog in 2016 geproduceerd:
aangekocht: leeuwenpaneel en boordstof (Bambiblauw) + gele fleece (Stoffen Van Leuven)
gebruikt: leeuwenpaneel volledig, boordstof en fleece gedeeltelijk
restjes: alleen 2 stukken bijgemaakt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten