zondag 13 september 2015

Billie: mijn nieuwe superster!


Het nieuwe patroon van Zonen09 valt duidelijk in de smaak bij mijn grote minion. 
Zoonlief wil alleen nog poseren als ik hem onherkenbaar maak. Vanaf nu dus geen onthoofde foto's, maar gele mannekes ;-)

Ik kijk al geruime tijd gretig naar de patronen van Sharon, maar de broekmodellen konden de grote minion niet bekoren en Lars en Ole leken mij nogal hoog gegrepen. Ik bestelde er dus geen.

En toen verscheen Billie:
zonen09.com
een T-shirtpatroon met 5 verschillende modellen, lange en korte mouwen, voor supersmalle en gewone kinderen en van maat 80 tot 176. Zalig! Al die modellen voor 10 euro en je krijgt er zelfs gratis een shoplijstje bij met het nodige materiaal per versie. 

Ik bestelde vanaf dag 1 het digitale patroon. Dat betekent dus eerst wat knip-en plakwerk. Maar aangezien de verschillende patroondelen niet overlappen en er een lijstje van onderdelen per model in de handleiding zit, kan je dat heel gericht afdrukken. Je moet dus echt niet gaan puzzelen met de 120 bladzijden. Ik heb voor de raglanversie met lange en korte mouwen 17 A4-tjes gebruikt.

Ik dacht dat ik de smalle versie zou nodig hebben voor mijn gespierde spaghetti, maar volgens de matentabel zou een standaardversie beter zijn. En de matentabel had gelijk: het is niet te breed. Ik koos voor het raglanmodel omdat ik bij T-shirts in de winkel dikwijls merk dat de schoudernaad niet ver genoeg naar de zijkant zit. Geen gram vet te vinden bij grote minion, maar hij is wel brede schouders aan het kweken. Geen naad op de schouder leek me dus ideaal.

De bedoeling is om mijn Bambiblauwpaneeltjes te gebruiken voor toekomstige Billies, maar ik durfde het nog niet aan om mijn schaar in die schatjes te zetten zonder een testje. Het teststofje (Sugar Stars by Poppy) kocht ik op het stoffencircus bij PiekeWieke. De grote minion koos het uit voor een pyjama, want voor gekleurde sterretjes in het openbaar wordt hij toch wat groot. Maar het resultaat: hij gaat het ook thuis overdag aandoen: WIN!

Het werd een pyjama/thuisT-shirt met heel wat eerste keren:
* eerste keer raglanmouwen:
goedgekeurd, want eigenlijk is het gemakkelijker dan gewone mouwen inzetten.
Grote minion zou het niet erg vinden als de mouwen onderaan iets meer ruimte geven, dus dat nemen we mee naar de volgende versies.

* eerste keer een halsboord die mooi gelukt is en helemaal alleen gestikt werd:
joepie!

* eerste keer soluvlies:
goedgekeurd: geen uitgerokken rand bij het omzomen. Dit toverspul laat een tricotje doen alsof een katoentje is. Na het stikken steek je het even in water en de rek is back.

* eerste keer honingraatsteek:
goedgekeurd: Deze keer werd er niet gezoomd met een tweelingnaald, maar volgde ik de raad van de mevrouw die me les gaf over mijn machine bij Guy's Naaicentrum. "dit steekje rekt ook mee en het ziet er best leuk uit"



Het totaalplaatje: geslaagde test, laat die bambiblauwbeestjes maar komen ;-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten