vrijdag 19 mei 2017

Nore & de muizen


Ze houdt van schattige diertjes, 
die dochter van mij.
Toen ze de muisjes zag,
riep ze dadelijk: PYJAMA!
mama, PYJAMA!

Mijn G.U.T.A.-challenge indachtig zag ik er Nore (Compagnie M) in met effen zijpanelen. Ik was niet helemaal gerust in die inzetstukken. Ik werkte er namelijk nog nooit mee. Slaapgerief om te testen is dan de ideale oplossing. 

Ik wou het jurkje als slaapkleed maken, maar dochterlief stond op een tweedelige pyjama. Op zoek naar een broekpatroon dus. Ik liet haar te kleine pyjamabroeken van broer passen om te kiezen tussen 2 uitgetekende patronen. Ze koos heel duidelijk voor de aansluitende Wolf van Zonen09. Het exemplaar van broer (134 small) is nog ietsje te lang, maar daar groeit ze wel in. De lengte op de foto is dus niet wat de matentabel van Zonen09 voorschrijft.



Het patroon Nore bevat enkele jurkversies en een T-shirtversie. Om het T-shirtpatroon te bekomen moet je het patroon volgens eenvoudige instructies aanpassen: een aantal cm verkorten. Je kan de zoom ook recht maken, maar ik wou die "high-low" gebogen zoom wel eens zien. 

Ik las de instructies met een half oog en behield de kromming van de zakken. De zak zelf liet ik weg, maar eigenlijk is het de bedoeling dat die dunne stukjes "muizenstof" onderaan ook effen zijn. Alleen had ik dat pas door toen mijn stof al geknipt was. Oeps! Ik vind het best mooi geworden, maar het was eenvoudiger geweest om 4 keer een hoek minder te stikken. Ik heb lang zitten worstelen met de instructies omdat ik "mijn versie" niet vond. Dat is achterafgezien ook heel logisch ;-)

Ik vind de ongelijke gekromde zoom echt leuk. Ik heb op het stoffenspektakel een paneel gekocht dat ook wacht om een Nore te worden. Ik denk dat ik die ongelijke zoom daar nog eens ga toepassen. Dat wordt er wel eentje zonder inzetstukken (omwille van de print) en met die toffe korte mouwtjes die ik al zo dikwijls over mijn scherm zag dwarrelen.



Ik kocht de muizenstof op het Stoffenspektakel maar hij verscheen o.a. op deze Nederlandse webshop. Ik vond de stof nog niet op een Belgische shop, maar als je er eentje kent, mag je het gerust laten weten.

5 opmerkingen:

Flaflinko zei

Superleuke Nore-versie! Die staat hier ook op 't programma, voor een slaapkleedversie wel (of een gewoon kleedje, afhankelijk hoe de stoffencombi uitdraait)

molemieke zei

Tof zeg. Ziet er heerlijk slaapgerief uit.

Just Delphine zei

oooh heel leuk! Ik heb zelf nog dringend een slaapkleedje nodig, dus hopelijk vind ik dit stofje volgende week op het stoffenspektakel want het is een leuke!

Khadetjes zei

Oh, volgens mij slaapt die als een roosje, haar outfit zit in ieder geval helemaal goed!

MaMarieke zei

Super pyjama's! Pas maar op dat het niet alleen maar pyjama dagen gaan worden :). Ach heb jij tenminste ook wat leuks om naar te kijken. Prachtig!

Een reactie posten