zaterdag 15 augustus 2015

We have a match :-)



 Er staan hier nog veel kleedjes op het programma. 
Maar door een bezoekje aan H&M kwam er toch weer iets tussen. 

Dochterlief was dadelijk verliefd op de talrijke Frozen T-shirtjes. Ik nam er een paar mee. Ik hoopte dat ze zouden passen bij een stofje dat al te lang in de doos zat. Ik kocht 2 halve metertjes op het stoffenspektakel met de bedoeling om er rimpelrokjes mee te maken. Ze bleven liggen omdat ze wat te dun waren voor de winter:

Ik maakte vorig jaar al enkele rimpelrokjes voor Karolien om te oefenen met taillebandjes, elastieken en ritsen. De exemplaren met een elastiek waren haar favoriet: gemakkelijk om aan en uit te doen.
rimpelrokje met elastiek
Bellisimi Fiori (Poppy)
rimpelrokje met elastiek
Tender Tulips (Soft Cactus)
rimpelrokje met blinde rits en een knoopje
Whoopsie Daisy (Soft Cactus)
















Dus maakte ik opnieuw eentje met elastiek. Ik dacht even vooruitziend te zijn en de elastiek en tailleband ruim genoeg te maken. Resultaat: ik kon het hele handeltje weer uit elkaar halen. Te veel plaats is ook geen zicht ;-)
Maar de tweede poging was draagbaar en het matcht geweldig met het T-shirt, nietwaar?
rimpelrokje met elastiek
naamloos stofje van het stoffenspektakel
En het tweede stofje? Mogelijk komt er nog een tweede exemplaar, met hetzelfde model. Als ik naar de winkel geraak om nieuwe elastiek ... en zin heb ... en geen ander project eerder afwerk ... so many choices ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten